Semak Keputusan Peperiksaan UPSR, PMR, SPM Secara Online Melalui SAPS

Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah atau lebih dikenali dengan SAPS telah menyediakan satu lagi kemudahan yang membolehkan pihak ibu bapa melihat prestasi pencapaian anak mereka di sekolah. Hanya beberapa langkah sahaja yang diperlukan untuk semak keputusan peperiksaan pertengahan tahun, peperiksaan akhir tahun, ujian penilaian dan peperiksaan percubaan UPSR, PMR, SPM dan STPM.

Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah (SAPS)

Selaras dengan arus pemodenan, semuanya amat memudahkan dan dengan hanya di hujung jari sahaja ibu dapat menyemak keputsan anak-anak mereka dengan mudah walau di mana sahaja berada asalkan kawasan tersebut mempunyai sambungan internet. Untuk menggunakan sistem ini, caranya mudah sahaja dengan hanya perlu ikut langkah-langkah seperti di bawah.

  1. Layari laman web SAPS
  2. Klik butang berwarna hijau yang tertulis “Semakan Ibu Bapa”
  3. Masukkan Nombor Kad Pengenalan atau Sijil Surat Beranak
  4. Pilih Sekolah Rendah atau Sekolah Menengah dan seterusnya klik butang Semak Laporan.
Hazmin: Lepas ni ibu bapa dah tak perlu risau jika ada anak yang menyorokkan keputusan peperiksaan mereka. Semuanya dihujung jari. Nasib dulu-dulu takda lagi SAPS ni. Hehe…
Comments
  • Post a comment

    Current day month ye@r *

  • pais paiszah 21 November 2013 at 5:30 PM

    sye skarang tgah mncari result sye pada tahun 2010
    k harap maklum

  • nor sakinah 21 November 2013 at 5:27 PM

    buntu……..
    result

  • nasrul asyraf 21 November 2013 at 5:23 PM

    siang jadi gelap

  • izwan 21 October 2013 at 5:30 PM

    macam mana nak tengok.. ajar la sikit…;)

  • kamikaze 24 August 2013 at 7:59 PM

    knpa ye keputusan upsr tak kluar huhuhuhuhuh susah nie???,…. :D

  • vongola 2 March 2013 at 12:34 AM

    keputusan upsr takde ke?

  • sazwani 19 February 2013 at 5:24 PM

    knpa sy nk check result trial spm adk sy taun 2012 x blh nk bkk??pas tu result pmr 2010 jgk x blh bkk.

  • nurul hazwany 4 December 2012 at 4:44 PM

    untuk 2010 ada x ?

  • im 23 November 2012 at 8:05 PM

    camna nak semak keputusan upsr dah try banyak kali dah xpi xleh

  • jna 22 November 2012 at 4:29 PM

    semakin canggih kan ;)

  • BUATBEST ? 22 November 2012 at 1:39 AM

    sistem semakan yg berkualiti memang sangat diperlukan..mudah..

  • mazlinah mazlan 19 November 2012 at 7:43 PM

    cara nak semakan keputusan anak saya pmr 2012

  • Nur insyirah 28 October 2012 at 10:14 PM

    kt mana awak cari keputusan upsr ni,saya duk cari x de pun,saya tahun ni upsr jugak tu saya nk tahu sngat , x pe ke sbb tnye k tq.

  • hani jay 11 October 2012 at 7:28 PM

    sori, tersilap tarikh….tarikh semakan..10/10/2012..

  • hani jay 11 October 2012 at 7:27 PM

    bagaimana nak semak keputusan percubaan SPM 2012. katanya 10/1/2012 dah keluar..tp nak semak kat mana. tq.

  • MUHAMMAD KHAIRUL AZZUA BIN ZAIDI 6 October 2012 at 7:47 PM

    mcm mana nak tgk kputusan percubaan spm ni???

  • yasveni selva kumar 2 October 2012 at 6:25 PM

    i wan 2 know my gred .. i think it easy 2 all parents ..

  • MUHAMMAD FIRDAUS HAMIZAN BIN NOORDIN 23 September 2012 at 2:53 PM

    NI KEPUTUSAN UPSR TAHUN 2012

    • mimpi ngeri 21 November 2013 at 5:22 PM

      nak tngok mcm mna keputusan pmr 2010

  • titan 17 November 2011 at 8:16 AM

    bagus nih. bagus..malaysia makin maju. tahniah malaysia!

    • Hazmin Hamudin 17 November 2011 at 8:22 AM

      Jangan bermasalah sistem ni kemudian hari dah la.. :)

  • akubiomed 16 November 2011 at 11:00 PM

    Beberapa lama hendak sorok keputusan memang 1 Malaysia sudah ketahui keputusan rasmi UPSR sudah keluar. :-)

    • Hazmin Hamudin 16 November 2011 at 11:19 PM

      Takut ada yang sorok peperiksaan pertengahan tahun dan akhir tahun je. Hehe

      • Dimilta Tail 4 March 2012 at 9:49 AM

        Sdr Hazmin, tahniah…..! website ini amat bernilai kpd ibu bapa pelajar, maklumlah skrg ni anak2 suka sorok hal2 yg tak menyenangkan hati ibu bapa (Keputusan peperiksaan yg tak memuaskan)

        Saya cadangkan Kementerian Pendidikan harus memberi pengiktirafan kpd En.Hazmin Hamudin di atas idea beliau ini.

        • Hazmin Hamudin 4 March 2012 at 1:08 PM

          Terima kasih atas cadangan dan komen tersebut. Saya amat berbesar hati kerana blog ini sedikit sebanyak dapat membantu para ibu bapa di luar sana.

Trackbacks
  • [...] semakan secara online, pelajar boleh menyemak keputusan PMR 2012 melalui Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah (SAPS). Di harap semua pelajar akan mendapat keputusan yang cemerlang dan membanggakan seperti mana yang [...]

  • [...] seperti gambar diatas.Untuk semakan secara online, pelajar boleh menyemak keputusan UPSR melalui Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah (SAPS). Di harap semua pelajar akan mendapat keputusan yang cemerlang dan membanggakan seperti mana yang [...]